Във връзка със стартиране на данъчната кампания 2021 година, община Средец уведомява гражданите, че за улеснение на данъкоплатците и тази година се предоставя услуга „ Изнесен офис“ в селата .
Изнесеният офис за събиране на данъци и такси по селата се намира само в сградата на съответното кметство. Събирането на задълженията от данъкоплатците се извършва от упълномощен служител, с разписани ясни и точни правила.
Месечният график за предоставяне на услугата „Изнесен офис“ е изготвен от Директор на дирекция „ Местни приходи и общинска собственост” и предоставен на кметове и кметски наместници.
Данъчната кампания по събиране на местните данъци и такси за 2021 г. започна официално от 15 януари. От 20 януари започва събирането на местни данъци и такси по селата.
През 2021 година няма промяна в размера на данъчните задължения от 2020 г.
До първи март данъкоплатците ще получат по пощата съобщения за дължимите от тях суми за данък сгради, такса битови отпадъци и данък върху моторните превозни средства. Съобщенията ще бъдат разпратени до всяко данъчно задължено лице с размера на данъка за 2021 г. Начините за плащане, банковите сметки и телефони също ще бъдат посочени в тях.
Съгласно Закона за местните данъци и такси данъкът върху недвижимите имоти, таксата за битови отпадъци и данъкът върху моторните превозни средства се събират на две вноски, първата – до 30 юни и втората – до 31 октомври. На данъчнозадължените лица които платят своите задължения в пълен размер до 30 април се прави 5 % отстъпка.
Проверка на задълженията може да се направи на интернет страницата на местната администрация чрез КИН /клиентски идентификационен номер/. Услугата за издаване на КИН е безплатна и се предоставя от общинската данъчна служба.
Данъчните задължения се плащат в брой или чрез ПОС терминал на каса „Местни данъци и такси“ в сградата на общинската администрация . Работното време на касата е от 8.00 ч. до 17.00 ч. без прекъсване.