Сряда, 21 Апр 2021
    
Бургас

По-висок успех при онлайн обучението, отчитат експерти

  14.01.2021 13:08  
По-висок успех при онлайн обучението, отчитат експерти

Дона МИТЕВА

Официалното становище е, че родители и деца желаят завръщането в класните стаи, където да продължи обучението и приключи първият учебен срок и за по-големите ученици. Неофициално обаче част от по-големите се натискат да останат с обучение от дистанция. Особено тези от седми и дванадесети клас, на които предстоят важни изпити в края на годината. Голяма част от тях са си повишили успеха и се страхуват, че връщайки се в клас, магията  ще се развали и постигнатите онлайн резултати ще рухнат.

„Резултатите при онлайн обучението са по-високи. Според нас по-мотивираните ученици там, където образованието е ценност не само за детето, но и за семейството, резултати са високи. Тези деца имаха високи резултати и в присъствената форма. Сега техните резултати станаха още по-високи при работа от разстояние в електронна среда“, коментира своите наблюдения инж. Виолета Илиева, началник на Регионалното управление на образованието, подчертавайки ролята на семейството. Освен това допълва, че тези ученици, които са имали вече навици и умения да работят с дигитални устройства, са се усъвършенствали в процеса на работа от разстояние.

На другия полюс са учениците, за които е била непозната работата в онлайн среда и които нямат подкрепа от семейството. За тях трудностите са се увеличили, особено там, където няма кой да помага и мотивира в дома. Изоставането е сериозно. „Обикновено това са семейства, където и поколението на родителите не е запознато с работата с устройства и не желае да се запознае“, допълва инж. Илиева.

Според нея онези, които са постигнали по-високи резултати, не бива да се притесняват от връщането в конвенционална среда, защото така или иначе изпитите в края на тази учебна година на този етап се очаква да бъдат присъствени. Още повече, че в училищата имат опита от провеждането на изпити при усложнена обстановка от миналата година. Така че те трябва да защитят успеваемостта си.

Що се касае до възможността в дистанционните форми на изпитване да се допусне и възможност за преписване и „помощ от приятел“, педагозите не изключват този вариант. „Допускам, че такъв елемент може да има. Но пък това означава, че учениците са много изобретателни и могат да надхитрят системата. Всичко това пак изисква умения и работа“, обяснява инж. Илиева, допълвайки, че това също изисква предварително ангажираност и проучване на възможностите, което пак е работа. „Да не забравяме, че срещу ученика стои учител, който има дигитални умения и може да го хване когато хитрува“, подчертава инж. Илиева.

В други области има дигитални устройства, които са намерени по оказионите – доказателство за това, че цялото семейство не е заинтересовано детето да работи от дистанция. В област Бургас такъв случай няма, подчертават от инспектората. Директорите са закупили устройства за 270 хиляди лева в нашата област.

„Факт е, че нямаме сигурна електронна технология против преписване. Преписването е възможно, оценяването не е 100% обективно. В момента МОН започва тестване на такава, но ще се проточи“, коментира учителка от водеща професионална гимназия в Бургас. Тя допълва, че по-голяма част от учениците наистина искат да се върнат към присъственото обучение, макар да има и такива, които се притесняват за своите възрастни роднини.

В Бургас и другите населени места от областта няма опасност учениците да стоят дълго време извън училището докато им бъде премерена температурата и бъдат допуснати в класните стаи. Направена е организация, при която са отворени всички входове на училищата и движение на потоци и в часови пояси.

 

 


Анкета

Какво е политическото бъдеще на България


Резултати