Дона МИТЕВА
За пасивността на посолствата и консулствата ни говори по време на срещата на туристическия бранш в Бургас, организирана от Сдружение „Рафаел- инфо, култура & туризъм” и Бургаска регионална туристическа асоциация Иван Кирязов, управител на „Ландис“ ООД и член на Бургаската регионална туристическа камара. Той даде пример, че в началото на лятото в Унгария, един многообещаващ пазар по ранни записвания, се е провела негативна кампания за сигурността у нас заради пандемията. От страна на нашите служби не се е получило никакво активиране, което да опровергае вредните твърдения.
Кирязов поиска също да се изясни от Министерството на туризма какви средства са използвани за рекламна кампания. Той бе категоричен: „По мои наблюдения на практика нищо не се случи в областта на рекламата. 2021 година в никакъв случай няма да е по-лека и ще спечелят тези държави, които са подготвени. И които имат добра рекламна стратегия“, заключи той.
Зам. министърът на туризма Ирена Георгиева отговори, че в момента се преработва рекламната програма. Тя припомни, че със съдействието на сдружението на екскурзоводите има вече изработени 4-5 рекламни клипа.
Георгиева се ангажира да бъде изпратено писмо до външно министерство и да бъде организирана специална среща, на която представителите на туристическия бранш да поставят въпросите и исканията си спрямо българските служби в чужбина.
Кирязов коментира също, че фирмата, която представлява подготвя пакети, които да се предлагат в Украйна извън активния летен сезон. Те ще включват запознаване със СПА-курорти и други забележителности на България. Това е пример за разширяване обхвата за привличане на чужди туристи и стабилизиране на бранша във време на пандемия.