Сряда, 30 Сеп 2020
    
Бизнес Бургас

Европейският потребителски център успява да върне пари за неосъществени пътувания

  14.08.2020 21:00  
Европейският потребителски център успява да върне пари за неосъществени пътувания

Дона МИТЕВА

40% от всички жалби и запитвания в Европейския потребителски център са пряко или косвено свързани с COVID-19 в момента. Основно касаят отменени полети на авиокомпании или за  са за организирани почивки, екскурзии, командировки, всякакъв вид пътувания в чужбина и резервации в хотели, които заради пандемията не могат да бъдат осъществени. Това стана ясно по време на откритата приемна, която се проведе в морската градина на Бургас.

 „Важно е да знаем, че ако човек сам е направил резервация за нощувка в Париж или Венеция, възстановяването на сумата зависи от вида резервация. Ако резервацията е без право на безплатно анулиране, хотелиерът или мястото за настаняване не са длъжни да върнат парите”, обясни Соня Спасова, връзки с обществеността на Европейски потребителски център.  

Задачата на центъра е да се намесва като медиатор при потребителски проблеми, които касаят международни отношения. Освен при задгранични пътувания, почивки и полети, експертите се намесват и при проблеми с онлайн търговията.

 „Всичко зависи от това да се водят преговори и потебителите трябва да бъдат гъвкави. Например, ако пътуването Ви в Париж се е провалило, Вие вече сте платили някаква сума. Поискайте от хотелиера да Ви върне сумата, ако той откаже, поискайте някакъв ваучер или пренасочване на датата. Идеята е да не се загубят заплатените пари”, съветва Спасова и разказва, как с помощта на центъра българин успява да си възстанови 200 евро от хотел, за неосъществени нощувки.

 По нейна преценка думи повечето от хотелиерите са склонни на преговори, защото познават мрежата на Европейски потребителски центрове и в случаите, когато експерти от мрежата се намесят по сигнал на хора, обърнали се към центъра, се получава положителен  отговор.

Соня Спасова е категорична, че онези от българите, които пътуват по една или друга причина в чужбина, са добре запознати с правата си и при нарушаването им търсят помощ от Европейския потребителски център.