Дона МИТЕВА
От туристическия бранш призоваха за по-добра рекламна работа на българските представителства в различните страни. „70% анулации има на почивки у нас в Унгария, заради една антиреклама, че има втора вълна на COVID у нас. Трябваше посолството ни в Будапеща да излезе пред местните медии и да обори твърдението. Българското външно министерство не прави нищо“, разказа конкретния случай Иван Кирязов, туроператор.
Радка Мандилова, която е председател на Национално сдружение „Случаен превоз“ (НССП) каза, че и при тях близо 30% от фирмите, които имат тази дейност, са на границата на фалита. И помоли общините, а и представителите на туризма, когато правят реклама да намират място деликатно да обясняват и това, че в автобуса е много по-безопасно, отколкото в самолета, защото климатикът на автобуса върти въздух отвън, а не един и същ. „Нека има такива малки послания поне към българските туристи“, подчерта Мандилова.