Събота, 13 Авг 2022
    
Бургас

Задава ли се по-скъпа синя зона в Бургас по примера на столицата

  14.05.2022 10:54  
Задава ли се по-скъпа синя зона в Бургас по примера на столицата

Георги РУСИНОВ

 

Ще последва ли Бургас примера на София и ще въведе ли кардинални промени в схемата за платено паркиране, наподобяващи това в столицата? По думите на директора на ОП „Транспорт“ Андрей Рунчев в един момент това вероятно ще стане факт.

„По принцип мислим в перспектива за платените зони. По-скоро ще стигнем до един момент, в който синята зона ще е ограничена в по-малък периметър, а останалото ще е зелена зона. Двете ще са с различно работно време и цени, но ще са целогодишни. Със сигурност ще се стигне до увеличаване цената на синята зона, докато зелената ще е с по-голям периметър и обхват. Това е въпрос на стратегия и да има смисъл. Да, както се вижда, „Лазур“ е привлекателно място и много урбанизирано. Трябва да го направим по работещ начин, за да се задоволяват нуждите на хората“, коментира Рунчев по време на докладната с промените в Наредбата за платено паркиране.

От казаното от него може да се направи един паралел със софийската схема на платено паркиране. Там имат синя зона, която работи от понеделник до събота, обхваща най-централните части и престоят е 2 лева на час, като дори шофьорите нямат право да престояват повече от два часа на ден в зоната. Другата зона в София е зелена, за която се заплаща 1 лев на час, а максималният позволен престой е 4 часа.

Ясно е, че в столицата проблемът с автопарка е най-голям, но Бургас се движи с много бързи темпове и автомобилите в града постоянно се увеличават.

Сутрешните задръствания вече са ежедневие в най-големия бургаски комплекс „Меден рудник“, а голяма част от тези шофьори се опитват да намерят място в близост до работните си места в центъра и периферията. Истината е, че за разлика от столицата, където хората свикват да се придвижват с градския транспорт, защото вече буквално няма места за паркиране в платените зони, то в Бургас не е така, тъй като тук-там все още има райони, в които няма платено паркиране. От там и ефектът на доминото – автомобилите се изтеглят там, а местните жители внасят писма с искане за включване в платена зона, за да могат да паркират пред домовете си.

Вероятно заради тези процеси, в Бургас ще се стигне до подобно преформатиране на синя и зелена зона. Кога? Ами може би тогава, когато вече слизащите с автомобили в център, няма да имат никъде наблизо безплатни паркоместа.


Анкета

Мнения

Мнения
Диян Стаматов: Актуализация на бюджетите в образованието ще е задължителна
  14.05.2022 16:09      

„Дигитализацията, в която се намира в момента средното образование, е на едно много