Регистър ще помага за по-добър контрол
Георги РУСИНОВ
Регистър за хората с издадени инвалидни стикери в Бургас със сигурност ще помага за по-добър контрол. Това обясни пред „Черноморски фар“ директорът на ОП „Транспорт“ Андрей Рунчев. Наш репортер научи, че в Бургас съществува един проблем, с който предприятието трудно се справя. Това е, когато в случай на смърт на човек с увреждане, семейството му продължава да ползва инвалидния стикер до изтичане на срока.
Затова Рунчев смята, че един регистър, дори и на национално ниво ще е от изключителна помощ за контрол при такива случаи, а и не само.
„В един момент ще ги вкараме в някакъв класификатор. Важно е да се знае, че човекът, за който е издаден стикерът, трябва да бъде пряко и непосредствено в автомобила. Иначе е нарушение. В този регистър ще влязат всички хора с издадени такива стикери, за да може да става максимално бързо проверката и да се осъществява качествен контрол. В момента проверката отнема много време – звъни се, търси се по списъци. Така, че регистър със сигурност ще помогне. Това може да стане чрез наше местно приложение, с което колегите ще могат да проверяват“, посочи той.
При смърт на човек стикерът за инвалид за автомобила подлежи на ликвидация, както всички останали документи. Стикерите са с период от три години. Рунчев обясни, че е мислено и в посока намаляване на срока.
„Обсъждали сме и вариант с намаляване срока на стикерите. Това трябва да залегне в новата наредба“, каза шефът на ОП „Транспорт“.
А тя – новата наредба, вече е качена на сайта на Община Бургас. По нея гражданите ще могат да дават предложения в продължение на месец, преди да влезе за гласуване в постоянните комисии на Общински съвет – Бургас.