Отговорите дава пред „Черноморски фар“ директорът на „България Хели Мед Сървиз“
Магдалена Динева
Медицински хеликоптер в България не може да бъде повикан по частен път или по желание на близки на пострадал човек – дори и при поемане на разходите от тяхна страна. Това заяви категорично Антон Петров, изпълнителен директор на държавния оператор „България Хели Мед Сървиз“ ЕАД, в отговор на запитване от страна на „Черноморски фар“.
По думите му, компанията не предлага частни услуги, а действа единствено по сигнали, подадени чрез телефон 112 или 150. Оттам сигналът се обработва от Координационния център на Центъра за спешна медицинска помощ по въздуха (ЦСМПВ), който извършва медицинска оценка на състоянието на пациента и при необходимост активира въздушна мисия.
„Всички мисии се активират въз основа на медицинска оценка на състоянието на пациента и съобразно установените национални процедури за спешна медицинска помощ.“, подчерта Петров.
Той допълни, че въздушната спешна помощ в България е напълно безплатна както за български граждани, така и за чужденци, намиращи се на територията на страната и изпаднали в състояние, налагащо спешна медицинска намеса по въздух.
„Подобна услуга не може да бъде закупена или заявена директно от гражданин“, категоричен бе изпълнителният директор на „България Хели Мед Сървиз“ ЕАД.