Турски болници се представиха на ВАКАНЦИЯ & СПА
ДОНА МИТЕВА
Международното изложение ВАКАНЦИЯ & СПА откри сезона на туристическите събития в България за тази година. Соня Енилова, която е председател на Бургаската туристическа асоциация, присъства на изложението в София и сподели своите впечатления, тръгвайки от това, че се подновява с пълна сила изданието след ковидните години.
„Миналата година го имаше това събитие, но бе плахо, докато сега се забелязва участие на интересни страни и субекти. Да започнем с това, че имаше силно присъствие на общините. Нашите – по Черноморието, бяха всички там, но и от вътрешността на страната също“, коментира Енилова, допълвайки, че и организацията, която представлява, също е представена.
Черноморските общини
подчертано атрактивно са присъствали на изложението, залагайки не само на информацията, която предоставят, а и на местната кухня и напитките.
„Например колегите от Царево представиха местния зелник и различни видове риба. Поморие пък заложиха на вината и ракиите. Разбира се, на солта и лугата, и продуктите, произведени на тяхна основа“ – обясни тя.
Опитното око на човек от туризма отбеляза, че има голямо търсене на информация за хотели от страна на туроператорите. „Съюзът на собствениците в Слънчев бряг“ от региона успешно е предоставил такава информация. Целта на самите туроператори е да обсъдят съвместни пакети и събития с хотелиерите.
Силно присъствие отбелязват и колегите им от изходящия туризъм, което е още едно доказателство, че българите отново пътуват по света.
„Интересното тази година бе, че се търсеше информация за събития, фестивали, чествания, обичаи, и то през цялата година. Търсеха се и интересни фолклорни събития по селата“, сподели впечатлението си за новите акценти в предлаганите туристически продукти.
Голямо впечатление на присъстващите на изложението, по думите на бургазлийката, е направил
турският щанд,
където не са се рекламирали хотели или дестинации, а турски болници. „Става дума за здравен туризъм, и то за лечение, не само за рекреация. Рекламираха се различни процедури, корекции и какво ли не. Явно след COVID-19 съседите са усетили, че това е важна ниша и хората имат нужда от това“, обобщи Енилова.
Другите ни съседи – гърците, не са заложили на богато представяне на своя туристически продукт, явно разчитайки на това, че той е вече добре познат на българите и не е нужно да се разходва ресурс. „С много силен щанд се представи Сърбия. Над 20 организации присъстваха с конкретна информация за места за посещаване, хотели, забележителности“, продължи обиколката в изложението Енилова.
Дискусията за устойчив туризъм и опита на европейски държави в тази посока е била интересна. „Особен интерес сред участниците в изложението предизвика опитът на Албена, които споделиха интересни практики, като това, че отглеждат животни, имат и овощни градини и екологичната тема е представена по всевъзможни начини. Дори туристите имат възможност, ако желаят, да отидат в градината и сами да си наберат плод, например“, разказа бургазлийката.