Понеделник, 03 Oct 2022
    
Бургас

Какви са правата ни при закъснение на полета, обясняват в Бургас от ЕПЦ

  09.08.2022 13:11  
Какви са правата ни при закъснение на полета, обясняват в Бургас от ЕПЦ

Дона МИТЕВА

Eкипът на Европейски потребителски център /ЕПЦ/ - България организира информационна кампания „Вашите права“ в Бургас. Кампанията бе открита  в морската градина в близост до казиното. Николай Мравов, член на Комисията за защита на потребителите и Соня Спасова,  директор на Европейския потребителски център, заедно с останалите сътрудници отговаряха на въпроси на гражданите и им предоставяха информация, както за самия център така и за правата им като потребители на различни видове услуги.

Бургазлийка коментира, че особено се интересува от правата си  като потребител на различни видове туристически услуги. Млад мъж пък прояви интерес как да постъпи при забавяне по международните летища, практика, която стана обичайна за тази година заради стачки на кабинен и наземен персонал в различни точки на Европа.

В рамките на поредица мобилни приемни за потребители на открито бяха  раздадени информационни материали.

Акцент в кампанията тази година наистина се очертават въпросите и отговорите, свързани със забавените полети и загубени багажи, както и неприятностите при резервиране на почивка и настаняване.

„Проблемите с въздушния превоз са причина за около една трета от оплакванията, които получаваме в последния месец в Европейски потребителски център“, коментира Спасова.

Тя посъветва пътниците да се информират предварително дали се очакват промени в часа на полета, като следят актуалните напътствия на сайтовете на летището и на авиокомпанията. „Преглеждайте редовно и спам папките на своите пощи, уверете се, че сте проверили правилно и часа на излитане, както и колко време преди него трябва да сте на аерогарата“, каза още Спасова.

„Екипите на Комисията за защита на потребителите са на терен и следят за това дали се спазват правата на потребителите. Проверките в туристическите и търговските обекти в курортите по Черноморието започнаха преди повече от месец, а инспекторите проверяват местата за настаняване и на заведенията за хранене и развлечение и дали услугите, които предоставят, съответстват на тяхната категоризация“. Това каза Николай Мравов, член на Комисията за защита на потребителите при откриването на информационната кампания „Вашите права“ в Бургас. Кампанията се организира по традиция от Европейски потребителски център, който функционира към КЗП.

Между 9 и 12 август екипът на ЕПЦ ще бъде в различни точки на Бургас и Несебър. В рамките на кампанията са планирани информационни щандове на летището, както и на автогара Юг в Бургас.