Сряда, 26 Oct 2022
    
Бургас

Urbo Parking е приложението, с което паркираме за цял ден срещу 6.50 лева

  27.07.2022 17:40  
Urbo Parking е приложението, с което паркираме за цял ден срещу 6.50 лева

Георги РУСИНОВ

 

От 1 юни в Бургас влязоха в сила нови възможности за заплащане за паркиране в платените зони. С едно от нововъведенията вече можем да паркираме за цял ден в обхвата на „синя“ и „зелена“ зона срещу приличната сума от 6.50 лева. В редакцията на „Черноморски фар“ получихме питания как обаче става това. Отговорът е чрез мобилното приложение Urbo Parking.

То може лесно да се изтегли на всеки смарт телефон. Самото ползване също е много лесно. При отваряне приложението ви информира дали около вас има свободни места за паркиране в платената зона, в която се намирате. След това трябва да въведете номера на автомобила, а в меню под него да посочите времетраенето, за което ще престоите в „синя“ или „зелена“ зона. Приложението спокойно може да се използва и за престой извън опцията за цял ден. Плащането става с ваучер или карта.

Включена е и другата нова тарифа – за престой до 30 минути, която струва 50 стотинки. Важно уточнение, което трябва да се направи е, че опцията за паркиране в рамките на деня е описана като „24 часа“. При обявяването на новите услуги, директорът на ОП „Транспорт“ Андрей Рунчев обясни, че срещу 6.50 лева ще се паркира за времето, в което работи дадената платена зона. Припомняме, че „синята“ работи целогодишно от понеделник до петък, в часовете от 9:00 до 19:00 часа. „Зелената“ е от 1 май до 30 септември и работи всеки ден, в часовете от 11:00 до 20:00 часа.

„Има хора, които пристигат в града по работа и забравят да си платят „синята“ зона, когато имат по-дълъг престой и следователно следват санкции от наша страна. Затова предлагаме да се въведе възможност за такова заплащане. „Синята“ зона работи 10 часа, а „зелената“ - 9, затова смятаме, че доста от посетителите на града биха се възползвали“, посочи директорът на ОП „Транспорт“ при разглеждането на докладната през месец май.

Припомняме, че темата разбуни духовете сред бургазлии, живеещи в обхвата на платените зони. Според някои и сега се намират достатъчно трудно паркоместа, а с въвеждането на такава услуга то ще стане невъзможно и ще има още повече нерви.

По време на сесията, на която се приеха промените, касаещи платените зони за паркиране, общински съветници изразиха различни мнения. Според едни е правилно и по този начин се давало възможност на гости на града да се наслаждават по-спокойно на почивката си, вместо през час да пращат SMS за продължаване на платеното паркиране. Според други обаче ще настане по-голям хаос и ще има нужда от още по-голям контрол от страна на служителите на ОП „Транспорт“. Някои дори прогнозираха превръщането в паркинг на големи централни улици.

Друга новост, свързана с платените зони, е и възможността на хора, живеещи в града, но без адресна регистрация, да могат да си купуват месечни абонаменти за паркиране – 200 лева в зелена зона и 150 в синя. Хората с договори за наем ще могат да се възползват от тези абонаменти.

Омбудсманът Тодор Стамболиев тогава приветства възможността за платените абонаменти и припомни, че още през 2017-а е поставял въпроса пред предходния мандат на Общински съвет – Бургас, но тогава и ОП „Транспорт“, и местният парламент са излезли с отрицателни становища.

Андрей Рунчев няколко пъти вече коментира и евентуалното преформатиране на платените зони в морския град.

„По принцип мислим в перспектива за платените зони. По-скоро ще стигнем до един момент, в който „синята“ зона ще е ограничена в по-малък периметър, а останалото ще е „зелена“ зона. Двете ще са с различно работно време и цени, но ще са целогодишни. Със сигурност ще се стигне до увеличаване цената на „синята“ зона, докато „зелената“ ще е с по-голям периметър и обхват. Това е въпрос на стратегия и да има смисъл. Да, както се вижда, „Лазур“ е привлекателно място и много урбанизирано. Трябва да го направим по работещ начин, за да се задоволяват нуждите на хората“, коментира преди два месеца директорът на ОП „Транспорт“.

От казаното от него може да се направи един паралел със софийската схема на платено паркиране. Там имат „синя“ зона, която работи от понеделник до събота, обхваща най-централните части и престоят е 2 лева на час, като дори шофьорите нямат право да престояват повече от два часа на ден в зоната. Другата зона в София е „зелена“, за която се заплаща 1 лев на час, а максималният позволен престой е 4 часа.


Анкета

Мнения

Мнения
Евродепутатът Илхан Кючюк:  България  и Македония се познават твърде малко
  26.07.2022 15:22      

Ние трябва да обясним в стратегическа план тезата, че имаме обща история и общо минало и