Неделя, 26 Дек 2021
    
Айтос

Повече от година: Ни вопъл, ни стон от АПИ за околовръстен път на Айтос

  14.09.2021 11:46  
Повече от година: Ни вопъл, ни стон от АПИ за околовръстен път на Айтос

Георги РУСИНОВ

 

Само в рамките на една година, Айтос на два пъти е почернен от тежки катастрофи с главни виновници тираджии. Миналата година на 11-и септември надрусан на амфети шофьор на претоварен камион помете колона от автомобили в града, чакащи на светофар на кръговото. Тогава автомобил се запали, а в него изгоря млада жена, а друга бременна пострада. Година и два дни по-късно градът отново е в траур след поредната зверска катастрофа.

 

Хронология

 

Вечерта на 13-и септември 2021-а се оказа фатална за млад баща и двете му деца. 33-годишният Нури Хюсеин от Речица и двете му дечица на 5 и 8 години загинаха в автомобила, управляван от мъжа. На предната седалка е била съпругата му и майка на децата – Фатме. Единствено тя оцелява след като спирачките на камион, спускащ се от Айтоския проход отказват и той се врязва странично във „Волво“-то управлявано от Нури. Вследствие инерцията на удара, камионът и колата се блъскат в мантинелата и дървета в градинка пред Горското стопанство в Айтос.

От инцидента е пострадал и 17-годишен пешеходец от айтоското село Пещерско. Младежът е настанен в „Реанимация“ на УМБАЛ-Бургас с опасност за живота. Там се намира и 35-годишният бургазлия – шофьор на камиона, който е получил политравматизъм, фрактури на лявата подбедрица и дясната предмишница. Все още не е установено дали е бил под влиянието на алкохол или наркотици. Взети са му проби.

 

Нуждата от околовръстно е спешна

 

Един месец преди първия фатален инцидент миналата година, кметът на Община Айтос Васил Едрев е говорил с АПИ за изграждане на околовръстен път в Айтос. Една година по-късно – ни вопъл, ни стон от Пътната агенция.

„Дойде една комисия, която направи оглед на трасето, казаха че ще вземат превантивни действия и това беше. Къде обаче е Държавната автомобилна инспекция да попитам? Да дойдат да теглят камионите. Започне ли сезонът на зърното от тук минават стотици камиони на север и на юг, които пренасят товар за пристанищата. Миналогодишната трагедия беше заради претоварен камион. Нищо чудно и този да се окаже такъв. А в такива случаи спирачките няма как да хванат. За съжаление резултатът е на лице“, коментира пред „Черноморски фар“ кметът Васил Едрев.

От АПИ дори не са отговорили колко би струвало изграждането на околовръстно. Един от вариантите за трасето е да започва в подножието на Кулата - от разклона за Поляново, от там да минава покрай Асфалтова база и да се свързва със стария път Бургас-София, като изцяло заобикаля града.

„Хиляда пъти съм го казвал – Айтоският проход е най-проходимия, особено в зимни условия. Ни Шипченския, нито Ришкия, нито Върбишкия са толкова проходими. Следователно е и най-натоварен целогодишно. Всичкият трафик преминава през града“, афектирано заяви градоначалникът.

 

Чувството за дежавю не е случайно

 

Мястото на инцидента е едно от най-опасните в града. Причината е, че камионите често навлизат в града по инерция от големия наклон, идващи в посока от Руен. Шофьори коментират, че неслучайно преди града има предупредителна табела „премини на скорост“, но в повечето случаи не се спазвала.

Проблемът е, че навлизайки в града следва този десен завой, където, ако спирачките откажат, превозното средство се озовава в градинката – същата, в която и снощи се помляха двете превозни средства. Не един камион, или автомобил през годините са се обръщали точно на това място. Местните обаче не помнят толкова брутален инцидент като снощния.

Истински късмет е, че жертвите не са повече, тъй като в същото време, в съседство до градинката се е намирал гостуващият панаир, на който е било пълно с млади родители и децата им.


Анкета

Справяте ли се с поскъпването на стоки и услуги?


Резултати

Мнения

Мнения Общество
ГОВОРЯТ ЕКСПЕРТИТЕ: Доц. Кунчев с прогноза идва ли най-после краят на пандемията
  26.09.2021 12:14      

Намираме се в плато, макар да има леко повишаване на броя новозаразени. Надеждите са ни, че може