Дона МИТЕВА
Първата работна среща на туристическия бранш от Южното Черноморие с представители на политическа партия вече е факт. Тя бе с експерти от „Има такъв народ“.
Част от бранша излизат с концепция, че трябва да излъчат свои представители в бъдещия парламент, които да вземат адекватни решения. Други пък не желаят да се намесват в политиката, но пък изпращат тревожни писма с питане за предстоящия сезон.
Пътищата са различни, но целите са в посока стабилизиране на един от най-пострадалите от пандемията сектори.
В срещата от страна на „Има такъв народ“ участваха експерти от Комисиите по туризъм, култура и здравеопазване – Ивайло Кожухаров, Красимир Димитров, д-р Ивайло Христов, а от бранша Соня Енилова, БРТА, Антон Тръпков – хотелиер и член на Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите в Поморие, Павлина Русева – туроператор и член на УС на „Обединение бъдеще за туризма“, Наси Георгиева – туроператор, Стоян Петров – председател на Туристическа камара “Приморско“ и Красимира Тодорова, гл. асистент, д-р Ели Дамянова и доц. д-р Златина Караджова – преподаватели от катедра „Туризъм“ в университет „Асен Златаров“, Иван Кирязов – туроператор, както и домакините на срещата Злати Ковачева и Валентин Атанасов от асоциация „Рафаел-инфо, култура и туризъм“ - Бургас.
Основните акценти, които екипът експерти представи пред бранша, бяха насочени към направленията организация, продукт и маркетинг в туризма. Като приоритет бяха посочени ребрандиране на марка „България“ с нови лога, както и работещи, особено в момента, послания; единна платформа между училища, ВУЗ-ове и бизнес, които да повишат качеството на обучението и реализацията на младите.
От своя страна браншът допълни казаното с факта, че в сегашната ситуация преди всичко е спешна нуждата от работещ и креативен план за възстановяване, какъвто към момента се разработва, но е повече от съмнителна неговата ефективност. Подчертано бе, че сектор „Туризъм“ е пренебрегнат и ще има труден достъп до възможностите на съответните програми.
Не се пропуснаха при срещата и стари проблеми като липсата на инфраструктурата до много от нашите туристически обекти, визовата политика и проблеми на източен пазар; недобра комуникация между бранша - комисиите в НС – депутати – институции – министерства и лоша или противоречива комуникация между самите министерства. Предлага се и увеличаване на капацитета за прием на студенти – специалност „Туризъм“ в нашите ВУЗ-ове и др.