Неделя, 25 Апр 2021
    
Бургас

Бургазлии започнаха петиция за разширение на „синята зона“

  24.01.2021 12:56  
Бургазлии започнаха петиция за разширение на „синята зона“

ОП „Транспорт“: Имаме проекти, но чакаме ВиК ремонти

 

Георги РУСИНОВ

 

Бургазлии започнаха онлайн петиция с искането за ново разширение на „синята зона“ в града. Става въпрос за участъка от улица „Гладстон“ до булевард „Мария Луиза“ и от булевард „Сан Стефано“ до улица „Раковски“.

„Като граничещ до „синя зона“ район, паркирането стана изключително трудно. Единствено и най-разумно решение на проблема е участъкът да бъде включен за платено паркиране и всички живеещи да могат спокойно да паркират в близост до дома си без да нарушават правилата“, пишат бургазлии.

Над 100 души са подкрепили онлайн петицията. В деловодството на ОП „Транспорт“ искане за включване на гореспоменатия район не е входирано. Това обясни пред „Черноморски фар“ директорът Андрей Рунчев.

„Те я правят онлайн сигурно с цел по-лесно набиране на подписи. Имали сме отделни искания, но точно за този целия район - не. Това е частта, която остана от „Цар Борис I“ до „Сан Стефано“, без една малка част. Прекалено голям е. Има улици, които са за рехабилитация. Политиката е, че първо трябва да мине ВиК. Дори г-н Николов наскоро излезе с позиция, че ще държи това да се случва по-бързо. Всички улици там са обследвани и са с готови проекти. Чакаме ВиК. Има един проект, който обхваща улиците от „Гладстон“ до „Македония“ за цялостна рехабилитация. По принцип идеята ни е чак когато се извърши ремонтът и се прецени, че има нужда от „синя зона“, то това да бъде направено тогава“, коментира той.

Рунчев поясни, че е добре запознат с проблемите, свързани с паркирането в централния квартал „Възраждане“.

„Направихме един голям паркинг до бл. 42, тъй като имаше голяма подписка от гражданите. И аз съм минавал оттам да видя, и наистина се ползва за перманентен и от фирмени автомобили, и от други, не само на живеещите“, добави той.

Важна според него остава практиката, когато се въвежда нов район в обхвата на платена зона, то той да решава проблемите в даден микрорайон, а не на една-две къщи или няколко входа.

„Недоволни винаги ще има - смята Рунчев – дали нежелаещи да плащат „синя зона“, дали ядосани, че не могат да паркират пред дома си“.

А това води до ефекта на доминото. Припомняме, че през последните години „синята зона“ се увеличи няколко пъти спрямо първоначалния си обем именно заради постоянния танц, който желаещите сигурни паркоместа и нежелаещите да плащат престой танцуват. Това се наблюдава и при „зелената зона“.


Анкета

Какво е политическото бъдеще на България


Резултати