Дона МИТЕВА
Една голяма част от учениците нямат никакви устройства, на които да работят. А тези, които имат – една част влизат и работят, друга - не го правят, дори когато имат устройства. То е като при присъственото обучение - който му се учи – работи независимо от това, дали е присъствено, или не. Онзи, който не желае, си намира причина да не го прави. Това твърди директорката на СУ "Христо Ботев" - камено.
Тя коментира още: " Присъственото обучение е по-добрият вариант, защото обучението не е само учене, а и въздействие, но когато се налага, то е заменено и с ученето от дистанция. Учениците от нашето училище е по-добре да са в училище и да са отделени от семейството. Реално те се чувстват много добре в училище – на чисто, на топло, сред приятели и резултатите естествено са по-добри.
При дистанционното обучение се чувства доза умора, но не в децата, а в учителите, защото част от тях редуват онлайн преподаване с реално и непрекъснато се пренастройват от едното към другото: ту присъствено, ту онлайн.
В училището няма неприбрани ученици. Ако има липсващи от списъците деца – значи те са в чужбина с родителите си. В нашия район няма вътрешна миграция, по-скоро има цели фамилии, които са в Германия, Гърция. Няма такива, които ходят от място на място в страната, за да търсят препитание".