Георги РУСИНОВ
Нова редица от мерки за бизнеса подготвят Община Бургас и местния парламент. Това стана ясно по време на отчета на работата на Комисията по чл.5, която се занимава с мерките свързани с коронавируса. Председателят й Иван Гаврилов представи пред колегите си от Общински съвет – Бургас, няколко кампании, които ще стартират.
Първата е „Инвестирай в Бургас“, в която ще има рекламен видеоклип на английски и немски език, спонсорирани публикации в социалните медии и в бизнес издания в чужбина, разработване на презентационен материал за икономическия потенциал на Бургас и възможностите за инвестиции. Целта на кампанията е да привлече към Бургас местни и чуждестранни предприемачи, които да стартират бизнес в Бургас.
За да станат още по-видими бургаските производители, в Бизнес картата на Бургас да се добави и раздел „Произведено в Бургас“. Така се казва и втората кампания на морския град, насочена към бизнеса. Целта й е бургаските производители да станат по-видими, а потребителите да могат да осъществяват директен контакт с тях.
Друга кампания, която ще стартира е „Бургас – сигурно и привлекателно място за работа“. изработване на дизайн на кампанията, рекламен видеоклип, спонсорирани публикации в социалните медии, изработване и отпечатване на визии за външна реклама. Целта на кампанията е да привлече към Бургас служители от компании от страната, които все още работят в дистанционен режим и да мотивира собствениците на такива компании да организират изнесени работни места край морето.
Прогнозната стойност е между 35 000 и 50 000 лева.
„Нищо не е отминало още и най-вероятно ни чакат тежки времена, но аз съм убеден, че ще се справим. Това са краткосрочни мерки, насочени към бизнес средата. Те не са грандиозни, но са лесно изпълними и ще са ефективни“, обясни той и благодари на всички, които са се включвали с идеи и предложение. Важно според него е, че всички политически сили и администрацията са работил заедно.
Колегата му от ГЕРБ Тодор Йосифов добави, че основната цел е привличане на предприемачи и е сигурен, че така направените мерки ще са важни за бизнеса и ще помогнат на тези, които са избрали Бургас или тепърва ще развиват такъв в морския град.
Заместник-кметът Чанка Коралска посочи, че и в Община Бургас има много хора, които се занимават предимно с търсенето на нови инвеститори. Като пример за добра работа тя посочи екипът на Ивелина Стратева, директор на дирекция „Икономика и стопански дейности“.
Ще бъдат пуснати в продажба и стикери с QR код, който при сканиране с телефона ще препраща към платформата Go To Burgas, обясни Юлиан Георгиев. Така пък гостите на града ще могат да получават важна информация за всички събития в града.