Силвия Шатърова
Магдалена Динева
По време на официалното откриване на новото пътническо пространство Gate Garden на Летище Бургас, главният изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" Михаел Ройш очерта приоритетите и стратегическите цели на компанията за развитието на аеропорта и региона.
Електра каца в Бургас: Жената и Вселената на Боряна Росса оживя на летището
„Много е важно да подсилим сезона до неговия максимум. Трябва да привлечем повече клиенти, а след това и повече авиолинии, които искат да оперират до Бургас. Това е наш абсолютен ключов приоритет“, подчерта Ройш.
Според него, освен работата по привличане на нови оператори, усилията ще бъдат насочени и към маркетинг на самата дестинация – Южното Черноморие. Съвместно с местната и държавната власт се реализира и активна кампания чрез Фонда за развитие на Летище Бургас, като компанията е в постоянен диалог с кмета на града Димитър Николов.
Ройш отбеляза, че авиационният сектор все още се възстановява от тежките геополитически последици, като в Бургас ефектът е особено силен заради спирането на руските туристи. Въпреки това, трафикът вече почти е достигнал нивата от 2019 г.
„С изключение на руските, беларуските и украинските пътуващи – които представляваха около 20% от трафика – сме близо до нивата от преди кризите. Не е лесно да се наваксат тези 20%, но виждаме потенциал особено в привличането на туристи от Западна Европа и по-конкретно Германия“.
С новооткритото пространство Gate Garden, компанията цели да подобри пътническото изживяване. Създадено като място за почивка и положителни емоции, то е част от инвестиционен проект на стойност около 20 милиона лева.
„Идеята е, когато пътниците са на летището, да създават хубави моменти и емоции, които да отнесат със себе си. Летището трябва да бъде място и за преживявания“, коментира Ройш.
Особено внимание бе отделено на необходимия ремонт на пистата на Летище Бургас – проект, който ще гарантира дългосрочната безопасност на полетите.
„Безопасността е приоритет номер едно. Пистата е в края на експлоатационния си живот. Затова този ремонт е абсолютно наложителен. Правим ежедневни инспекции, но компромиси не могат да се правят“, категоричен бе Ройш.
Той допълни, че за разлика от Летище Варна, в Бургас се реализира значително по-силен чартърен трафик с по-тежки самолети, което поставя още по-високи изисквания към състоянието на пистата.
Сред значимите проекти, които също изискват стабилна инфраструктура, Ройш посочи новия хангар на „Електра“. Той припомни, че дългата писта в Бургас е стратегическо предимство, позволяващо обслужването на по-големи и тежки летателни апарати, каквито Варна не може да приеме.