Събота, 13 Апр 2024
    
Любопитно

Диетата на дъгата: Защо трябва да ядете храни с различни цветове

  27.02.2024 12:17  
Диетата на дъгата: Защо трябва да ядете храни с различни цветове

За много хора думата „диета“ е свързана с трудности. За да избегнете това, трябва да изберете интересни начини за отслабване. Например, диетата на дъгата.

Тя е най-интересният и вкусен начин за отслабване. Плодовете и зеленчуците са основните източници на полезни микроелементи и витамини, което означава, че в резултат на това човешкото тяло се насища с енергия и  човек се отървава от ненужните килограми.

Основното условие на диетата на дъгата е да се ядат храни с основни цветове: лилаво, жълто, червено, бяло, зелено, оранжево. Диетолозите казват, че този начин на хранене може да ви помогне да свалите до 10 килограма за месец.

 

Бял цвят

Диетолозите съветват да посветите понеделник на белия цвят. Белите продукти не съдържат толкова микроелементи, колкото по-ярките, но изпълняват много важна функция за тялото - предпазват го от вируси и бактерии. Много от тях съдържат витамин С, фолиева киселина и фибри, желязо, магнезий и фосфор. В понеделник можете да ядете ориз, чесън, лук, мляко, протеини, кисело мляко и други храни с този цвят.

 

Червен цвят

Във вторник диетата трябва да се състои от червени храни. Това са добри антиоксиданти, обикновено богати на витамини С и А, съдържат желязо и следователно помагат за кръвообращението и мускулния тонус. Във вторник можете да ядете домати, нарове, малки количества месо, червен боб, чушки и други храни.

 

Зелен цвят

Следващият ден от седмицата, сряда, трябва да бъде посветен на зелените храни. Продуктите с този цвят съдържат хлорофил, който помага за възстановяването на клетките на тялото, съдържат полезни витамини С и В, калций, калий, цинк, желязо, фосфор и магнезий. В сряда можете да включите в менюто си авокадо, броколи, брюкселско зеле, краставици, зелен лук, грах, зелен фасул, рукола и други зелени зеленчуци.

 

Оранжев цвят

В четвъртък основата на диетата трябва да бъдат оранжеви храни. Продуктите от този цвят съдържат бета-каротин, витамини А и С, благодарение на които сърцето работи добре, кожата придобива здрав нюанс и зрението не се влошава. Оранжевите храни също са богати на калий, фосфор, магнезий и желязо. В този ден е по-добре да ядете тиква, портокали, мандарини или прясно изцедени сокове от тях, моркови, кайсии, праскови.

 

Лилав цвят

Петъчната диета трябва да се базира на лилави храни. Те са добри антиоксиданти, съдържат лутеин, ерагинова киселина, витамини К и С. Лилавите храни подпомагат благоприятното храносмилане, здравето на сърцето и развитието на паметта. Петъчните ястия могат да включват смокини, грозде, боровинки, червен лук и патладжан.

 

Жълт цвят

Уикендът започва в жълто. Продуктите от този конкретен цвят са отговорни за интелектуалните способности, позитивното отношение и енергията. Те, подобно на портокаловата храна, съдържат витамини А и С, както и бета-каротин. В събота диетолозите съветват да се ядат банани, жълти чушки, круши, ананаси, жълтъци, мед, сирене, царевица и други.

 

Прозрачен цвят

Последният ден от седмицата – неделя, трябва да е ден на гладуване, тоест да пиете само вода. Диетолозите ви позволяват да ядете няколко ябълки, ако е напълно невъзможно да се справите с глада. Този „гладен ден“ е необходим, защото помага за прочистване на тялото и консолидиране на резултатите от диетата.