Събота, 09 Мар 2024
    
Бизнес

Над 19 проекта кандидатстват по новата Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини

  09.12.2023 15:41  
Над 19 проекта кандидатстват по новата Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини

Рекордният брой публично-частни партньорства целят реализиране на маркетингови кампании в 14 държави – ключови пазари за българския туризъм

„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД си сътрудничи с 16 чуждестранни туроператора, 10 общини и редица туроператори в България за кандидатстване по Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България, стартирана от министъра на туризма - г-жа Зарица Динкова.

Подадените проекти са най-малко 19, което означава, че 19 публично-частни партньорства са създадени и са подали заявления за одобрение в Министерството на туризма в срок до 27 ноември.

19-те публично-частни партньорства бяха създадени между участващите черноморски общини: Аксаково, Балчик, Бургас, Бяла, Варна, Вълчи дол, Долни чифлик, Дългопол, Малко Търново, Несебър, Поморие, Приморско, Царево и Шабла, летищния оператор на двете черноморски летища във Варна и Бургас - „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД и 16 от най-големите чуждестранни туроператори, работещи на ключови пазари.

Планираните дейности включват провеждането на мащабни маркетингови кампании, обхващащи 14 държави – входящи пазари за българския туризъм, сред които: Германия, Полша, Чехия, Великобритания, Белгия, Нидерландия, Скандинавските страни, Австрия, Испания, Франция и др. Маркетинговите дейности, предложени на Министерството на туризма, са персонализирани за различните национални пазари и включват телевизионни спотове, радио, билбордове, обществен транспорт, поща, каталози, социални медии, седмици на специални разпродажби и други маркетингови инструменти.

Това, което прави броят на подадените проекти дори още по-впечатляващ е, че бяха подготвени и изпратени в рекордно кратък срок, в разгара на интензивния за индустрията период в края на годината, което е показател за сериозния интерес сред професионалните среди, споделящи мнението, че тази програма е дългоочаквана стъпка в правилната посока за развитието на туризма в страната.

„За да заработи програмата трябваше да върнем доверието на чуждестранните ни партньори – както политическо, така и на бизнеса. Проведох серия от срещи на международно ниво – с посланиците на държавите членки на ЕС и общото европейско икономическо пространство, срещи по времето на изложения с мои колеги на политическо ниво. Това беше начина да подкрепя бизнеса пред партньорите му. Резултатът не закъсня – имаме общо 21 проекта, които ще променят кардинално начина, по който България се представя зад граница“, заяви г-жа Зарица Динкова, Министър на туризма на Република България.

„Сътрудничихме си с 19 туроператора от различни държави и всички те оцениха много високо програмата, инициирана от министъра на туризма. Има голяма нужда от по-добър маркетинг на България като туристическа дестинация, това е споделеното мнение на всички партньори с които работихме. Сътрудничеството между черноморските общини, туроператорите от нашите изходни страни и „Фрапорт България“ премина много добре, благодаря на всички, които работиха интензивно за развитието на туризма в България!“, сподели д-р Франк Кванте, Главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД и председател на Алианс Българско Черноморие.