Сряда, 12 Яну 2022
    
Айтос

Да се допуснат ли камионите с контрол, или не, обсъждаха в Айтос

  13.10.2021 19:38  
Да се допуснат ли камионите с контрол, или не, обсъждаха в Айтос

Георги РУСИНОВ

 

Да бъдат ли допуснати тежкотоварните камиони през Айтос, но с контрол и бързи инфраструктурни решения, или не, обсъждаха в Айтос. Точно месец след тежката катастрофа с ТИР, в която загина млад мъж с двете си деца, граждани, представители на местната власт и експерти от Института за пътна безопасност се събраха на обществено обсъждане.

От неправителствената организация бяха изготвили редица предложения, с които според председателя на УС Богдан Милчев, тежкотоварният трафик ще може да се допусне в града и да се контролира, за да не се стига до друг тежък инцидент. Иначе в момента спирането му в Айтос създава проблеми в други населени места – руенски и поморийски села.

Милчев обясни, че още около 50-60 града в страната имат проблема на Айтос – тежкият трафик минава през населените места. Това той отбеляза като минус, който навремето не е взет под сериозно внимание, когато е изготвяна пътната инфраструктура. Въпреки това според него няма достатъчно пари във всички населени места да се изградят обходни пътища. За Айтос той бе категоричен, че такъв е задължителен, но на първо време може да се приложат други решения.

Експертите на Института за пътна безопасност предложиха на айтозлии конкретни предложения.

Първото от тях е табелата „премини на скорост“, която е на няколко километра преди северния вход на града да се направи по-видима. Друга идея е преди асфалтова база да се изградят съоръжения за аварийно спиране, представляващи напречни платформи с пясък, в които камионите да могат да убиват скоростта си при авария. Трябва да има и две табели по пътя, които да предупреждават, че има такива платформи.

Едно кръгово да бъде изградено в района на Асфалтова база, непременно след него да има кантар за претегляне тонажа на камионите. Второ кръгово се предлага в района на катастрофата. При влизане в населеното място да бъде поставен радар за самоконтрол, който светва в червено, ако се шофира със скорост над 50 км/ч, както и байпас, който да принуждава всички шофьори да намаляват скоростта, са други от предложенията на Института. Също така поставената стационарна камера да бъде местена на няколко места по пътя, а не да стои само на едно и също място. Милчев обясни, че и пешеходната пътека в района на катастрофата трябва да се опази, тъй като в момента пешеходците подхождат да пресичат опасно и с гръб към трафика. Според експертите актуализиране на генералния план за организация на движението също е добра идея.

Обходният път може да е готов за около година и половина – две, а всички тези предложения в рамките на месец.

Граждани повдигнаха въпроса и за продължението на републиканския път от мястото на катастрофата до първото кръгово на другия вход/изход на града. Според тях, ако няма мерки и за този участък, то пак има рискове камиони да се засилват с опасна скорост по пътя.

На срещата присъства кметът на Община Айтос Васил Едрев, началникът на КАТ-Бургас комисар Неделчо Рачев, представители на Областно пътно управление, общински съветници, общественици и близки на жертвите.

След общетсвеното обсъждане граждани на Айтос се насочиха към мястото на катастрофата, за да се преклонят пред паметта на жертвите. 


Анкета

Очаквате ли COVID-19 пандемията да приключи през 2022-а?


Резултати

Мнения

Мнения
Кунчев: Очевидно е, че сме в най-тежката фаза на четвъртата вълна
  10.10.2021 08:40      

Ще бъдем третирани като държава, в която не е желателно да се ходи, заяви главният държав