Вторник, 03 Авг 2021
    
Бизнес Бургас

Европейски потребителски център: Бургазлии задават точни въпроси, добре информирани са

  20.07.2021 12:54  
Европейски потребителски център: Бургазлии задават точни въпроси, добре информирани са

Дона МИТЕВА

Повече от 20 % от жалбите, които постъпват в Европейския  потребителски център /ЕПЦ/ са свързани с отменени пътувания. Това коментира в Бургас Соня Спасова, директор на центъра.

„За хората тези пари са важни, особено като става дума за цели семейства. В тази връзка трите типични въпроса, които постъпват при нас, особено от началото на летния сезон, са: „Удължиха ваучера ми, който получих за анулиран полет. Мога ли да получа парите си?“; „Имам резервация в чужбина – мога ли да я анулирам безплатно?“; и третият най-задаван въпрос, който вече не касае пътуване е: „Поръчах продукт онлайн, на такъв не  получих. Как да постъпя?“, обяснява Спасова.

И тази година приемната край морето се радва на добър интерес от страна на гражданите. Още в първите два часа бургазлийка се е обърна за помощ заради неуредици при пътуване с автобус до Германия и вече има заведена жалба.

Интересен е случаят с щастлив край за гражданка,  която е направила лабораторно изследване за цялостно секвениране на геном в Италия. За него жената плаща над 400 евро, но резултатът се бави доста повече от обявения срок. Със съдействие на комисията резултатът, макар със закъснение при получаването.

Екипът на ЕПЦ България организира поредица от мобилни приемни за потребители и търговци на открито. Между 19 и 23 юли приемната е в Бургас и Созопол. Днес е на пристанището - до Магазия 1. Утре тя ще бъде позиционирана на автогара Юг.

„Прави впечатление, че бургазлии и гости на града, които се спират и разговарят с нас задават много точни въпроси, добре информирани са. Ние винаги подчертаваме, че нашите консултации са безплатни и не е нужно да става дума за много пари. В част от случаите, за чието успешно извънсъдебно решаване се борим парите не надхвърлят 10 - 15 евро  -  сгрешена пратка с дрехи или сешоар например. Има случаи, като този, в който ни се обади жена, на която бяха задържани 100 евро от авиокомпания. Тя ни обясни, че е съкратена от работа и тези средства наистина й трябват.

Ако сме преценили, че потребителят е в  правото си по закон, но се колебае как да постъпи и в какви срокове трябва да го направи  или пък среща отказ от ответната страна – насреща сме ние: и стойността и претенцията нямат никакво значение“, обяснява Спасова. Тя допълва и това, че част от гражданите, с които разговарят в откритите приемни признават, че за първи път разбират, че има кой да защити правата им на потребители.

Ето и видео, което показва пътят на подадената от потребител жалба:

https://www.youtube.com/watch?v=rKOQzZuXlWg


Анкета

Притеснявате ли се от нова Ковид-вълна


Резултати

Мнения

Култура Мнения
Поетесата Мария Ганчева за дебютната си стихосбирка „Пристанище за бури“: Поезията не оставя душата равнодушна
  01.08.2021 17:23      

“За мен е истинско щастие, ако чрез стиховете си развълнувам някого“