Сряда, 05 Яну 2022
    
Бургас

Задръствания в „Меден рудник“, бургазлии питат за обходния път

  02.06.2021 15:12  
Задръствания в „Меден рудник“, бургазлии питат за обходния път

Пътищата в индустриалната зона и алтернативното трасе в общ проект

 

Георги РУСИНОВ

 

От няколко дни най-големият бургаски комплекс „Меден рудник“ отново е поставен под автоблокада в час пика сутрин и вечер. Дори и автобусите от градския транспорт стават „жертви“ на задръстванията, тъй като изнервени шофьори влизат в бус лентите, опитвайки да избегнат чакането в автоколоните по булевард „Захарий Стоянов“. Пътят продължава да е единственият вход и изход към „Меден рудник“. С наближаващото лято бургазлии питат какво се случва с алтернативното трасе, което трябваше да отпуши трафика в най-многолюдния комплекс.

Потърсихме Община Бургас за отговор. От администрацията ни отговориха, че парцеларният план за обходния път вече е готов. Наложило се е да бъде преработен наново, тъй като една част от трасето е минавало в непосредствена близост до защитена местност „Пода“ и РИОСВ-Бургас го е върнал за изчистване. В момента се очаква екоинспекцията да се произнесе по преработения парцеларен план.

„Веднага след като РИОСВ-Бургас одобри парцеларния план, ще се вкара в Общински съвет за одобрение. Следващият етап е, когато мине през Общински съвет, да се възложи изработването на технически проект. Когато той вече е готов, ще се кандидатства с него по плана за възстановяване и развитие за изграждане на довеждаща инфраструктура до индустриалната зона в „Меден рудник“ и нов обходен път на града. Двата проекта са обединени в един общ“, обясниха от администрацията за „Черноморски фар“.

Припомняме, че за алтернативно трасе в комплекса се заговори усилено още през април 2019-а, когато стартираха ремонтите по булевард „Захари Стоянов“. Тогава стана ясно колко е важно „Меден рудник“ да има обходен път, който да отпушва трафика. Кметът Николов тогава входира докладна записка. По-късно през същата година Николов включи изграждането на трасето в предизборната си кампания. В нея се посочваше, че „е включен проект за изграждане на нова пътна връзка на „Меден рудник“. Начална и финална точка ще бъдат две кръгови кръстовища, ситуирани в продължението на ул. „Александър Георгиев Коджакафалията“ (след „Битака“) и при връзката с републикански път I-9, малко преди бензиностанция „Лукойл“. По трасето няма защитени територии“.

През декември 2019-а заместник-кметът Красимир Стойчев също входира докладна записка за изграждане на алтернативен на булевард „Захарий Стоянов“ път. В мотивите си Стойчев посочваше, че идеята е да се улесни трафикът от и към комплекса, като новото шосе ще представлява алтернатива за най-масовия обществен транспорт.

„По трасето на обслужващата улица към момента се осъществява достъп до производствени площадки по временни пътища, без да е осигурен необходимият габарит, настилка и маркировка. Трасето на улицата има възможност да поеме при голямо натоварване на булевард „Захарий Стоянов“ част от транспортния поток като облекчи натоварването по основното трасе и кръстовищата. Обслужващата улица попада в границите на ПЗ „Юг - Запад“, като същата е директно обвързана с уличната мрежа на „Меден рудник“, пишеше в докладната.

Само преди дни кметът Димитър Николов анонсира, че индустриалната зона в „Меден рудник“ е завършена и вече има интерес от инвеститори. Както разбираме от отговора на Община Бургас, пътната инфраструктура в зоната ще се свързва с обходния път и заради това са вкарани в общ проект. В района ще е и бъдещият градски стадион.


Анкета

Очаквате ли COVID-19 пандемията да приключи през 2022-а?


Резултати

Мнения

Мнения
Богдан Милчев, пътен експерт: Когато се действа под натиск и паника се допускат сериозни грешки
  03.10.2021 13:37      

„Фразата „пътна безопасност“ не сме я чули от нито един от тримата мини