Петък, 18 Юни 2021
    
Бизнес

Иван Кирязов, туроператор: Необходима е силна реклама на летния сезон

  19.03.2021 16:10  
Иван Кирязов, туроператор: Необходима е силна реклама на летния сезон

Дона МИТЕВА

Туроператорът Иван Кирязов, който работи основно със страни от Източния блок, е познат в бранша като деен човек. Неговите предложения се приемат с уважение и често са приети от хората от Туристическото министерство. По повод летния сезон и вече обявения му старт от 1 май той казва: „Добре е това, че след като на няколко форума поставяхме въпроса и изпращахме писма до Министерството на туризма, че трябва да има протокол за приема на туристи, да са установени мерките в обектите за настаняване на туристите и съответните ни партньори да знаят какви са правилата, това се случи. Датата първи май е добра. Излязоха и правилата за настаняване в хотелите – те не са по-различни от миналата година“.

За влизането на туристите в България, по думите на туроператора, въпросът още не е решен, макар да се говори, че те ще влизат по три хипотези: документ за ваксиниран турист, съответен документ за преболедувал и PCR-тест.

„За третия вариант от страна на бранша - като туроператори имаме предложение, понеже цената на PCR-теста е висока, да се развие възможността да се влиза  у нас с антигенни бързи тестове, които ги има и в другите държави. Тези антигенни бързи тестове по пазарите, с които работим, са на по-ниска цена“, развива тезата, която е на голяма част от бранша Кирязов и отива още по-далеч в предложението: „А защо и за да сме едни гърди пред конкуренцията на съседните Гърция и Турция, да не кажем, че всички туристи, които са направили в държавата си такива тестове, идвайки при нас, ще им възстановим парите за тях. Това ще бъде една много силна реклама за България“.

Предложението е в контекста на това, че се очаква това лято Турция да приема туристи без тестове, а Гърция ще бъде с нашите варианти на прием.

Важно е да се вземе предвид, че финансовата страна на PCR-теста натежава, затова и за Великден няма тези резервации, които се очакваха. Средно един PCR-тест е 30-40 евро, а антигенните тестове 7-8 евро. Това е и мотивът на бранша да се иска от държавата  да възстановява парите за тези тестове на дошлите да почиват у нас. Има начини как точно технически да се извърши това. Това предложение е направено в МТ.

„Смятам, че е важно да се постави още един акцент, че турист, който е в България на почивка и се разболее от COVID-19, трябва да обявим, че държавата ни ще поеме  лечението на този човек и престоя в мястото за настаняване. Както обяви Гърция“, допълва още Кирязов.

Това е необходимо, защото хипотезата на застрахователните компании невинаги е точна и ясна като рамка. Има случаи, в които застрахователите покриват първите три или пет дни от боледуването. Нека туристът да си има полицата и ако по нея всичко е наред, то тогава да се работи със застрахователя, но когато застраховката не е в този вид, в който има пълно покритие, трябва ясно да се заяви, че ако туристът на наша територия се разболее, го настаняваме в определените места и в рамките на седмица или десет дни, колкото е необходимо, се лекува за сметка на България.

„Всичко това трябва да е ясно и точно направено в протоколи и следващата седмица да се обяви по пазарите, с които работим. Със съдействието на посолства, консулства, чрез брифинги, пресконференции да стигне до всички, които се интересуват. Така че нашите партньори да са сигурни в условията на прием. Без значение откъде са – от ЕС или от трети страни“, поставя свои срокове туроператорът. Те са продиктувани от това, че летният сезон чука на вратата.

Пазари Източна Европа, на които работи в момента, изчакват да чуят българската страна. Имат готовност и са по-оптимистично настроени от миналата година, защото се обявява, че на 1 май стартира сезонът, че хотелите имат ясни правила за приемане и настаняване на гости. „Силно се надявам епидемиологичната ситуация да се успокои, защото в противен случай, колкото и всичко да е добре, но щом България е в червена зона на здравните им министерства, хората ще се притесняват да пътуват. Полагат се усилия и дай боже случаите да намалеят. Но ако наистина случаите намалеят – трябва с всичко останало да сме готови“, допълва Кирязов.

Правейки тези протоколи, от началото на април трябва да тръгне и силна рекламна кампания, защото нашите конкуренти Турция, Гърция, Хърватия, започнаха много по-рано.

„Още отпреди Нова година се говори за рекламна кампания. От бранша не сме я видели, освен увеличените отделени средства. Никой в момента не знае къде по пазари каква реклама ще се прави. А ние имаме един много ценен капитал – за  летен сезон 2020 година нямаме  нито един болен от COVID-19 турист. Трябва да стъпим на тази основа и да развием тази реклама, че България е безопасна дестинация, готови сме с протоколите за прием и настаняване на туристи. Държавата е готова (ако това се приеме) лечението, ако турист се разболее и с тези неща да стартираме сериозна рекламна кампания“,обяснява Кирязов, който е един от явните радетели да мащабна рекламна кампания в туризма.

 

 

 


Анкета

Ще гласувате ли на изборите посред лято (11 юли)?


Резултати

Мнения

Мнения
Жените в политиката: Проф. Юлия Йоргова-Интелигентните хора могат да работят успешно в екип без да се делят по пол
  14.03.2021 14:01      

Проф. Юлия Йоргова-Форд е три мандата общински съветник преди години, сега  тя с