Дона МИТЕВА
На фона на скока на всички цени, особено тези на горивата, уикенд туризмът за българите ще претърпи промени. Със сигурност ще има отлив или пренастройване по различен начин. Така смята председателката на Бургаската регионална туристическа камара Деляна Цонева.
„Сега, когато всички ограничения, свързани с пандемията, отпаднаха, специално хората от Софийски регион ще се върнат към гръцкото море, защото там им е много по-близо. Нормално е да се ориентират към тази дестинация.
От друга страна, българите, притиснати от цените, ще преразгледат и ходенето си на море - по-голямата част от тях и броя на пътуванията си. Ако предните години сме имали клиенти, които идваха на нашето Черноморие по три – четири пъти, тази година сигурно ще обединят дните за море за по-дълъг престой. Ще си позволят максимум два пъти за лятото да направят уикенд туризъм. При всички положения ще има отлив“, казва Цонева. Та уикенд туризмът, който по време на пандемията спаси летния сезон, по-скоро ще се превърне в седмичен туризъм, където семействата ще използват почивните дни и към тях да донадят няколко дни отпуска и така да останат на море повече дни, вместо няколко пъти да пътуват от родния край до морето, за да се спести от пътя.
В същото време това, което се наблюдава като заявки, доказва, че повишението на цените не е отблъснало драстично клиентите. Резервациите си вървят и от българския пазар.
По думите на Цонева, от Стара Загора към Бургас, жителите на населените места ще дойдат отново на българското море.
Записванията за почивки това лято могат да бъдат сравнени с тези от миналата година. Далече остават още нивата от 2019, преди започване на пандемията от COVID-19.
„Ако има нещо с положителен знак по време на пандемията, това е, както обичат всички от бранша да казват, че българите преоткриха нашето Черноморие“.
Масовият клиент предпочита пакета олинклузив, но по-платежоспособният и по-взискателен българин, който търси качество на храна и обслужване, търси нощувка със закуска. Това му дава по-голяма свобода в избора на храна и заведения, възможност да опита повече неща.