Вторник, 11 Апр 2023
    
Бургас Мнения

Диян Димов - изпълнителен директор на „Пристанище Бургас“ АД: Войната в Украйна показа, че пристанищата нямат капацитет да поемат допълнителен товар

  10.01.2023 13:17  
Диян Димов - изпълнителен директор на „Пристанище Бургас“ АД:  Войната в Украйна показа, че пристанищата нямат капацитет да поемат допълнителен товар

Морската и транспортната свързаност винаги е била в центъра на кохезионната политика на ЕС още от създаването на общността. Средствата, които се инвестират в това, са неразривна част от развитието на региона и там, където морските, шосейните и пътните връзки са на ниво и съответстват на потребностите, има условие за постигане на успех. Това каза Диян Димов, изпълнителен директор на „Пристанище Бургас“ АД, по време на първата регионална конференция по проект "Европа в България: Общо бъдеще", изпълняван от Българската телеграфна агенция (БТА) с подкрепата на Европейската комисия, която се проведе в Регионална библиотека "Пейо К. Яворов", град Бургас.

По думите му, в транспортната кохезионна политика за България средствата през новия програмен период 2021-2027 г. наистина са най-значителните досега – над 2 млрд. лева, от които 1,6 млрд. са европейски средства.

Според Димов в условията на военните действия (в Украйна - бел. ред.) стана ясно, че българската пристанищна инфраструктура не е подготвена за новите товаропотоци и предизвикателствата, които се появиха в региона.

"През последната година се показа, че пристанищата в България нямат капацитет да поемат допълнителен товар, което е свързано както с изграждането на пристанищната инфраструктура, така и на свързващата към нея (инфраструктура). В тази връзка екипът на Министерство на транспорта си е поставила доста сериозни цели и през последните месеци работят за това и Варна да бъде включена в основната трансевропейска мрежа", сподели той. Димов допълни, че свързаността между Бургас и Варна създава условията за развитие на целия регион на Българското Черноморие, а осигуряването на шосейна връзка между южната и северната българска граница е решението за всички малки общини – "където е транспортната свързаност, там е и производствената свързаност с движението на стоки и товари". По думите му, Бургас вече е доказал, че е най-доброто пристанище в региона и има най-добрите терминали.

"В момента има много транзитни товари, които няма кой да поеме. Това е свързано с железопътната връзка от Бургас до Сърбия, която има няколко проблемни участъка. Вече има няколко процедури в напреднала фаза, така че се надявам, че това ще бъде финализирано", обясни Димов.

Той подчерта, че цифровизацията и допълнителни екологични проекти в българските пристанища са основни приоритети и изрази надежда постигнатото през последните години да бъде ускорено в следващите.

 


Анкета

Мнения

Бургас Мнения
Мая Сариева, КНСБ – Бургас:  Тази зима ще бъде по-тежка от предходната
  08.01.2023 16:38      

  Хората ще продължават да губят покупателна с