Четвъртък, 16 Мар 2023
    
Бизнес Общество

Половината от малкия и среден бизнес у нас не е инвестирал в маркетинг

  15.12.2022 13:42  
Половината от малкия и среден бизнес у нас не е инвестирал в маркетинг

39% от ресторантите и търговците на дребно у нас смятат, че за клиентите им дигиталното преживяване вече е по-важно, отколкото пазаруването на място. Това показва проучване, проведено от Glovo в сътрудничество с изследователската компания Ipsos в периода октомври-ноември 2022 г.

70% от анкетираните 300 малки и средни предприятия (МСП) от хранително-вкусовата промишленост, ресторантьорството и търговията на дребно смятат, че подобряването на обслужването на клиентите е най-добрата инвестиция, която могат да направят.

Glovo Local е нова програма за малкия и среден бизнес, която дава възможност за дигитализиране на продукти и услуги на местните бизнеси чрез индивидуални решения, съобразени с техните нужди и цели.

Glovo Local предлага дигитални и оперативни решения за собствените канали и магазини на различни бизнеси; специализирани решения, които им помагат да управляват процесите в своите физически обекти (от анализ на данни до решения за веригите на доставки), както и да развиват бизнеса си чрез маркетингови и рекламни стратегии, с които да достигнат до нови клиенти.

Сред целите на проучването е да идентифицира предизвикателствата, пред които са изправени тези бизнеси след пандемията, как се справят с променящото се потребителско поведение и как стават по-гъвкави и иновативни в условията на висока инфлация, по-ниски потребителски разходи.

Над 60% от анкетираните признават, че пандемията ги е накарала да се вслушват повече в потребителите си.

Основното предизвикателство за 38% от фирмите е достигането до нови клиенти. Повече от половината бизнеси заявяват, че никога не са инвестирали в маркетинг. Едва 4 от 10 компании в момента инвестират в маркетинг, предимно със спорадични кампании в социалните мрежи.  Да бъдат в крак с променящите се навици на потребителите е основно предизвикателство за половината от участниците в проучването.

Glovo Local стартира на всички 25 пазара, на които мулти-категорийното приложение  оперира. Това е първата подобна програма в Европа, Африка и Азия, която предоставя пълен пакет от услуги и решения за малкия и среден бизнес.

 


Анкета

"За" или "Против" въвеждане на еврото сте?


Резултати

Мнения

Мнения
Евродепутатът Илхан Кючюк:  България  и Македония се познават твърде малко
  26.07.2022 15:22      

Ние трябва да обясним в стратегическа план тезата, че имаме обща история и общо минало и