Събота, 04 Фев 2023
    
Поморие

Велика Славова, туроператор от Поморие: Липсва рекламната кампания в интернет пространството

  05.11.2022 10:07  
Велика Славова, туроператор от Поморие: Липсва рекламната кампания в интернет пространството

Дона МИТЕВА

 

Лято 2022 за туристическия бранш от региона вече е затворена страница, част от анализите са направени, други предстоят да се правят. На фона на предходните два сезона да се отчита ръст и да има „глътка въздух“ – проблемите, притесненията, а и очакванията си остават.

Помолихме трима представители на бранша от Бургаски регион всеки от своята камбанария да коментира онова, което го вълнува. Оказва се, че от бранша чакат ясните критерии за кандидатстване за финансиране при поставянето на соларни панели на хотелите. Проблем е липсата на адекватна реклама, която да представя туристическия продукт в чужбина.

От 1994 година Славова е на туристическия пазар. Преминала е през различни периоди – и добри, и лоши. Базирана в Поморие.

„Последните две години, които изкарахме в условията на пандемия, доведоха до големи спадове в туризма. Тази години неочаквано както за мен, така и за много колеги туристическият сезон тръгна. Това много ни радва. Въпреки това не можем да достигнем нивата на 2019. Специално за моята фирма – „Зефир 2000“, мога да кажа, че достигнахме 62% от оборотите на 2019. Като позитив мога да кажа, че много ни изненадаха от словашкия пазар.

За сметка на това спадна посещението на родните туристи - много малко българи. Това лято отбелязвам, а не само аз, категоричен отлив от българи. Нашенци да почиват в Турция, Гърция. Според тях там е по-евтино, което не вярвам да е така. Но вероятно културата на обслужване в курортите на съседите, отношението към туриста е много по-добро и с това привличат. Докато при нас има голяма криза за хора, обучени за туризма. Става така, че случайни хора работят в заведения, в хотели, в транспорта, в туристическите информационни центрове. Малко са лицензираните екскурзоводи. Заплатите не са адекватни.

Но като цяло сезонът мина добре. Сега обаче сме в стрес – очакваме какво ще се случи. Първо, че по-голямата част от нашите хотели затварят, защото са летни. Невъзможно е да развиваме целогодишен туризъм или поне да разширяваме ръкавите, понеже с тази несигурна цена на тока, на горивата, всеки се е свил в черупката си и не може да планира, нито да рекламира. Рекламната кампания на България като цяло е слаба – тя се нуждае от преструктуриране. Защото рекламна кампания на хартия - да ходим и да раздаваме флаери и дипляни, вече никой не прави, а и никой не ги чете. Липсва рекламната кампания в интернет пространството“, заключава Славова.


Анкета

Мнения

Мнения
Евродепутатът Илхан Кючюк:  България  и Македония се познават твърде малко
  26.07.2022 15:22      

Ние трябва да обясним в стратегическа план тезата, че имаме обща история и общо минало и