Георги РУСИНОВ
Областният управител проф. Мария Нейкова, депутати от 2 МИР-Бургас, кметове и председатели на Общински съвети набелязаха приоритетите на областта. Губернаторът отбеляза, че според нея трябва да се работи усилено по темите с пътната инфраструктура, почистването на речните корита, обезлюдяването на Странджа, проблемите с ВиК, по-добрата комуникацията между местна и централна власт. За последното тя даде за пример как в някои общини като Поморие и Созопол има преписки от кметовете към различни министерства, които се бавят по 10-12 години.
Проф. Нейкова обяви, че е готова с екипа си от заместници – Асен Бонджев и Божан Божанов, както и с нейни колеги от БСУ да предложат законодателни промени.
На срещата в Областна управа присъстваха бургаските депутати от ГЕРБ – Жечо Станков и Галя Желязкова, от ДБ – Димитър Найденов и Ивайло Мирчев, от ДПС – Севим Али и Ешереф Ешереф, от „Изправи се БГ! Ние идваме“ – Живко Табаков. Народните представители от ИТН и БСП не присъстваха в Областна администрация.
Кметовете на Бургас – Димитър Николов, Поморие – Иван Алексиев, Приморско – Димитър Германов, Царево – Георги Лапчев, Созопол – Тихомир Янакиев, Камено – Жельо Вардунски взеха участие в работната среща.
Въпросът със забавени преписки повдигна Димитър Найденов и попита защо се стига до такива забавяния. Областният управител му отговори, че става въпрос за по-сложни казуси, свързани с държавна собственост. Той и колегата му Ивайло Мирчев изразиха готовност да помагат на всяка една местна власт. Същото направи и Живко Табаков, който напомни, че туризмът трябва да е много важен приоритет на работа на народните представители от 46-то НС. Той повтори и желанието си за създаване на отделна парламентарна комисия по туризъм.
Пред журналисти председателят на Общински съвет – Созопол обясни, че ще искат островите Свети Иван и Свети Кирик да станат общинска собственост. Кметът на Камено Жельо Вардунски посочи прокарването на водопроводи и ремонти на пътища като основни приоритети, за които ще търси помощта на Регионалния съвет за развитие при областния управител.