Пандемията от Covid-19 промени семейните бюджети. Спестените пари от ресторанти и почивки бяха инвестирани в по-скъпи и по-висок клас стоки за повишаване на комфорта у дома. В същото време подходът към някои покупки става доста по-прагматичен и стоки, в които българите инвестираха повече преди година, сега заемат по-скромно място в семейния бюджет. Това показва изследване за десетте най-купувани стоки на изплащане на кредитна институция в страната, пише "Труд".
Пет от десетте най-купувани стоки на изплащане през първата половина на годината са с по-висока цена спрямо същия период на миналата година. Това са телевизорите, лаптопите, обзавеждането за спалня, матраците и климатиците. Всички тези продукти предоставят на хората повече комфорт - по-добър сън, по-приятна среда, по-лесна отдалечена работа и образование и по-добро домашно забавление. Например, средната цена на комплект от обзавеждане за спалня и матрак нарасна с 29% до 1250 лв.
Очевидно българите искат повече удобство при спане и харчат повече за по-висок клас обзавеждане. Хората повишаваха комфорта си и с по-модерни климатици. С това се обяснява и ръстът на средната цена на тези уреди с 12% до 1050-1100 лв. и изкачването им в класацията от 10-а на 7-а позиция. Най-популярният телевизор е по-скъп с 23% и достигна средна цена от 750-800 лв., при 600-650 лв. година по-рано.
Последната година сериозно повлия и на начина, по който хората пазаруват. Все по-често хората купуват онлайн стоки на изплащане.