Първите 12 км от ремонта на магистрала "Тракия" в участъка от пътен възел Белозем до Оризово ще бъдат напълно завършени през следващата седмица, като дори ще бъде положена маркировка. След това предстои да започне рехабилитацията на трасето в обратната посока, към столицата. "Още в началото заявихме, че започваме поетапно и освен 12-и км, който ще започнем да ремонтираме в посока София, започваме и още един ремонт - от 198 до 200 км в посока Бургас, защото той е най-компрометиран", обясни шефът на АПИ-инж. Георги Терзийски.
Той заяви, че целта е ремонтите да бъдат приключени преди зимата, за да не се затруднява движението.
Шефът на АПИ посочи, че при Стара Загора ще се наложи рехабилитация на основата на пътя, защото тя е компрометирана и причинява неравности по асфалта. В този участък ще бъде ремонтирана и отводнителната система.
Терзийски обясни че, обследването на компрометирания път е направено през 2019 г., когато гаранцията на пътя вече е била изтекла. През 2018 г. в участък от 40 км на магистрала "Тракия" край Стара Загора максималната допустима скорост беше намалена на 90 км/ч заради неравности. Според шефа на Пътната агенция, в гаранционния срок реалният проблем не е бил установен, а фирмата изпълнител се е грижела за необходимите ремонти. Според него не може да се сравнява сумата, дадена за изграждането на участъка с тази за ремонта, която е в пъти по-висока, защото времената са други.
Строителството на Южната дъга в столицата върви по план, като се очаква през 2021 г. да бъде открита новата отсечка - от ж.к. "Младост" до магистрала "Тракия". Намеренията са през следващия месец, 6 месеца предсрочно, да бъде открит и участъкът от Драгоман до бул. "Сливница" от магистрала "Европа". "И строителят, и ние излязохме със становище, че се строи по проект и няма никаква опасност от компрометиране", добави Терзийски.