Дона МИТЕВА
Собственикът на ракия „Берданковица" Антон Берданков тази година започна сериозно производство. Както самият той рекламира от години произвежданата напитка: „Традиция с уникална рецепта, превърнала се в реално производство. Българска златна напитка за ценители! Семейната ракия „Берданковица“ утвърждава традиции и майсторство, с цвят на светъл кехлибар и хармонично съчетан вкус, златната напитка подхожда на всяка българска трапеза. Автентичността на българския вкус е постигнат с голямо внимание към всеки детайл от специално подбрания сорт грозде до спецификата на мястото, където е отгледано“.
Етикетът на напитката съхранява в себе си историята на рода, заселил се в Сунгурларе и един от дедите, който умело е боравил с пушката „Бердана“. От там тръгва и името на рода, а сега и името на ракията. Кръстосаните пушки на етикета дават ясна представа и на невежите ценители на високоалкохолната напитка за замисъла на собственика.
Преди години „Черноморски фар“ първи обърна внимание на заниманието на тогавашния общински съветник и амбицията му да създаде своя марка. Около производството на „Берданковица“ Антон завъди много приятели, а и конкуренти, които също се хвалят с умението да направят качествена ракия.
Сега, по време на пандемията, кехлибарената течност вече се рекламира и като противовирусен еликсир. Нейният производител обаче не пропуска да предупреди да се консумира „Отговорно и с мярка“.