Дона МИТЕВА
Румънски турист се оплакал в европейския потребителски център от това как е сготвена храната в български хотел. Българка пък негодувала от грамажа на салатата. Това са част от куриозните жалби, които постъпват в Европейския потребителски център.
Правата на бургазлии като потребители бяха разяснени в открити приемни, базирани на автогара Юг и в морската градина пред Пантеона.
С подобна приемна в къмпинг „Градина“ завърши поредицата от информационни срещи в населените места по българското Черноморие. Те се организират със съдействието на общините, и по думите на Соня Спасова, от ЕПЦ са много полезни. Българите, особено тези, които пътуват често в чужбина си знаят правата, но винаги има казуси, по които експертите могат да се намесят. А за разлика от двата куриозни случая питанията на гражданите са конкретни и основателни.
От Центъра подчертават, че тяхната помощ е безплатна и по-скоро медиаторска, а сега покрай пандемията касае повече неосъществени пътувания или отпаднали екскурзии.
ЕПЦ функционира към Комисията за защита на потребителите и е част от мрежата такива центрове в Европейския съюз. Оказва съдействие и помощ при провалени пътувания, а през зимата, особено около празниците съветва как да се пазари онлайн с най-малко рискове.