Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

     

    03:27Вторник

    26 Май 2020

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed

    Живко Табаков: След коронавируса, вътрешният туристически пазар ще е предпочитан

    27-03-2020 0 1990

    Снимка: faragency.bg

    Промотиране на Бургас чрез медии, реклама и тур-обиколки, предлага председателят на Комисията по туризъм

     

    Георги РУСИНОВ

     

    След пандемията от коронавирус, българите ще са зажаднели за туризъм и вътрешният пазар ще е за предпочитане. Такова мнение изказа за „Черноморски фар“ Живко Табаков – председател на Комисията по туризъм към Общински съвет – Бургас и дългогодишен експерт в бранша.

    На последното заседание на комисията, членовете обсъдиха и приеха анализа на стратегическия документ за развитието на туризма 2018-2023.

    „Този доклад и неговия анализ сме го разгледали още по време на Консултативния съвет по въпросите за туризъм към кмета на община Бургас. Пред Диана Саватева и Радовеста Стюърт поставихме няколко много важни въпроса. Поставихме си за цел от тук нататък в краткосрочни срокове, администрацията плюс Комисията по туризъм да направим едно заседание, според мерките, които ще предприемем, дори и да е онлайн, но на него да заложим краткосрочни и дългосрочни мерки за развитието на туризма“, обясни той.

     

    Близкото бъдеще и очаквания за сезона

     

    Преди дни министърът по туризъм Николина Ангелкова забрани абсолютно всякакви дейности до 13 април, предвид заплахата от коронавирус. Именно от зимните курорти тръгнаха първите случаи на заразата у нас. Експерти изказват мнение, че ако продължи по-дълго пандемията, то летният сезон ще е сериозно застрашен от провал.

    „В краткосрочен план може, ако пандемията отмине, един от най-сигурните пазари да си остане вътрешният туризъм. Ние трябва да имаме готовност по време на активния летен сезон да приемем най-голяма част от страна на българските туристи. За да сме конкурентни във вътрешна среда, трябва да видим какви мерки да предприемем с цел реклама, за да може Бургас да бъде предпочитана дестинация на вътрешния пазар и да компенсираме очакваните загуби към настоящия момент“, продължи Табаков.

    Ясно е, че ситуацията с коронавируса е непредвидима и според него никой не притежава експертност какво ще се случва, защото сезонът е заплашен за пръв път.

    „Как да се рекламираме, какво да рекламираме? Плюс това, каквото и да рекламираме, когато има нулево търсене по отношение на затягащите се мерки на европейско и световно ниво, те са с такъв ограничителен характер, че на практика няма как като ти казват да си стоиш у дома, ние да се рекламираме и да казваме - елате при нас, защото е сигурно. Затова никой не може да прецени колко време ще продължи пандемията и как ще се отрази на туристическия продукт“, обясни той.

    Табаков продължи с това, че когато става въпрос за целия туристически продукт, имаме предвид бизнеса.

    „Не трябва да забравяме, че когато тази пандемия отмине и дано да е час по-скоро, то тогава неистовото желание на потребителите ще бъде много по-засилено. Хората ще искат да пътуват, да се забавляват и общуват. Ние трябва да се подготвим като туристическа дестинация за това близко бъдеще. Смятам, че краткосрочните мерки са повече в момента в ръцете на бизнеса, колкото и да звучи, че сякаш прехвърляме на техните плещи отговорността. Когато говорим за държава, местна власт и местен бизнес, мерките, които трябва да се предприемат е как чрез различните инструменти ще се създадат условия за потребление. Това обикновено го прави бизнесът с неговата гъвкавост, ценообразуване и предлагане. Привличането е в ръцете на държавата и общините. Това, с което ние можем да сме полезни в краткосрочен план, са облекчителни мерки – спестяване на разходи“, заяви председателят на Комисията по туризъм.

     

    Дългосрочни планове за развитието на продукта ни

     

    Според Живко Табаков освен стратегическия план за развитие на туризма 2018-2023, трябва да се направи и годишна програма за общинския туризъм. В тази насока могат да работят заедно Комисията по туризъм, Консултативния съвет и администрацията.

    „За създаването й е много важно да се обърнем към външни експерти, които не да ни анализират демографските дадености, културно-историческите ценности и туристическата инфраструктура, защото ние вече разполагаме с този анализ, а трябва да използваме компетентността на медия-агенция, която да ни предложи различни инструменти и съответно какво би ни струвало, ако решим да се рекламираме, чрез примерно онлайн реклама, билбордове, финансиране на клипове, които да вървят по медии, както и журналистически тур-обиколки с туроператори и агенции“, смята той.

    Ако се използва експертността на външна агенция на базата на това, което общината иска да постигне, ще може в края на годината да има създадена програма за годишен общински туризъм.

    „Тя ще бъде приета в Общински съвет преди края на годината и ще е едно добро основание за следващата година в Бюджет 2021 да искаме увеличаване на бюджета с цел развитието на туризма, но с конкретни дейности. В момента това, което правим, е надграждане на туристическата инфраструктура, но аз смятам, че е дошъл моментът, в който Общината трябва да бъде много агресивна на пазарите и то с конкретна реклама“, заяви експертът.

    Практиката, която е установена към момента в Община Бургас, според него не е лоша, но смята, че е недостатъчна.

    „Отделяме средства за създаването на рекламни материали, които се разпространяват през туристическите информационни центрове, както и туроператори и агенти, и участието ни на определени туристически борси, които са целеви пазари за нашата дестинация. Това, колкото е важно, смятам, че е и недостатъчно. Затова трябва да говорим за активно развитие на туризма. С какви маркетингови инструменти ще достигнем целевите ни пазари. На заседанието ни, освен разглеждайки стратегическия документ, успяхме да декларираме готовността си в Комисията по туризъм за мерки и насърчаване на рекламата на туризма на територията на Бургас. Последният орган, който може да осигури това финансиране, е Общински съвет“, завърши Табаков.

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника
    анкета

    Трябва ли да се застроява по Черноморието?

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.77303
    gbp Британска лира GBP 2.20973
    chf Швейцарски франк CHF 1.78909
    хороскоп
    всички

    Зодия Везни

    24 септември - 23 окктомври

    Денят ви ще е разтоварващ и не ангажиран с важни задачи. Приятните емоции ще преобладават, предвид срещите, на които ще дадете предпочитанията си. Ще ви се отразят добре и може да ви осенят интересни идеи за в бъдеще. Ще останете доволни от развитието на въпрос, свързан с работата ви. Други ще се отдадат на флирт, внасящ романтична тръпка в ежедневието им.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  [email protected], [email protected]

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  [email protected]

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: [email protected]

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: [email protected]

    За връзка с репортерите: [email protected]

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.