Вход с регистриран акаунт:
  • Още нямате акаунт? Регистрирайте се
    Забравена Парола

     

    09:50Понеделник

    30 Март 2020

    архив   Facebook   Twitter   Google+   Youtube   RSS feed

    Внимавайте с рекламите за продукти за отслабване

    03-02-2020 0 322

    Снимка:

    Обещанията за бързи резултати при употребата на различни продукти за намаляване на теглото, премахване на болки или подобряване на кондицията могат да бъдат подвеждащи, предупреждават от Комисията за защита на потребителите.

    „Тогава, когато практиката десетки години назад е показвала, че определени ефекти, като например бързото отслабване, могат да бъдат постигнати, но това става само с желязна воля, определени диети и никога с няколкодневното използване на хапче, лепенка, дъвка или нещо подобно, не бива да се предоверяваме“, коментира по Нова телевизия председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, като потвърди, че институцията продължава да осъществява контрол и да реагира на жалби и сигнали от граждани.

    Маргаритов препоръча критичност към подобни оферти. „Напоследък, особено в онлайн пространството, има доста такива, за мен лично, заблуждаващи послания, които предизвикват хората да обърнат внимание на определени продукти – основно поради това, че те имат бърз, чудодеен ефект“, коментира той.

    Практиката показва, че често страниците за поръчка на такива продукти са регистрирани в трети страни, а търговецът невинаги може да се открие и да му бъде ангажирана отговорността.

    Става дума за трансгранични нарушения на потребителското право, които могат да увредят колективните интереси на потребителите в поне две държави членки или да засегнат потребителите в най-малко две трети от държавите членки, които заедно представляват най-малко две трети от населението на Съюза.  

    „Проблем е и че тези оферти създават у потребителите една заблуда и понякога хората, експериментирайки с подобни продукти, могат да предизвикат определени рискове за здравето или дори за живота си“, акцентира Маргаритов.

     

    КЗП има произнасяния за наличието и забраната на нелоялни практики при подобни случаи. Например, при предлагането на лепенки за отслабване. Продуктът е трябвало да съдържа кафяви водорасли с голямо количество йод, който да засили метаболизма и да доведе до намаляване на теглото. „Отделен е въпросът, който вероятно по-добре биха могли да изяснят специалистите в тази област – ако въпросното вещество се съдържаше в продукта, това нямаше ли да води до някакви други, здравословни рискове за потребителите. Но заедно с Изпълнителна агенция по лекарствата чрез лабораторни изпитвания установихме, че то изобщо не се съдържа в тези лепенки. Така със съвместните усилия на двете институции се стигна до забрана на нелоялната практика“, посочи председателят на КЗП.

    Маргаритов обясни, че когато се използват популярни личности без тяхното знание и съгласие, посланията също могат да бъдат разгледани като нелоялни търговски практики и спекулация с личната неприкосновеност на хората, гарантирана по Конституция.

    Според него може да има и коректни реклами, но по думите му те по-скоро биха касаели продукти или процеси, които имат по-дълго развитие във времето, доста по-сложни са и изискват от самия човек да положи някакви усилия. „Когато се очаква той само да изпие едно хапче или само да залепи една лепенка, най-вероятно „професорът“, който го препоръчва, всъщност изобщо не е професор и може би даже и не съществува такава личност“, посочи председателят на КЗП. Той препоръча, ако се търсят мнения в социалните мрежи, те да са от близки хора.  

    При съмнения потребителите могат да подават жалби в КЗП. „Особено когато видят, че нещо, което се представя с герои с български имена, които рекламират подобни продукти и същевременно някъде другаде се натъкнат в чужд електронен магазин или сайт на същите хора, само че вече с други имена и други националности, да сигнализират, за да може под формата на трансгранично сътрудничество между контролните органи тези нарушения да бъдат установявани и забранявани“, завърши Маргаритов.

     

    коментари

    Добави своя коментар
    още новини
    Актуален брой на вестника
    анкета

    Страхувате ли се от коронавирус

                                      Резултати
    валути
    ЕвроEUR 1.95583
    usd Щатски долар USD 1.77303
    gbp Британска лира GBP 2.20973
    chf Швейцарски франк CHF 1.78909
    хороскоп
    всички

    Зодия Скорпион

    24 октомври -22 ноември

    Добър да бъде и за вас деня ви, скъпи Скорпиони! В домът ви ще има разбирателство, налице са идеални условия за почивка. Посветете се на хобито си, откога не сте го правили? Сега е момента да се срещнете с позабравени приятели или да покорите някой връх. Вие умеете да създавате настроение около себе си, така че няма да скучаете.

    Следвайте ни
    Facebook            
    Контакти

    Редакционен офис:
    Бургас, ул. „Милин камък” 9

    Репортери: 0878/424676
    Реклама:       056/825435
                   0878/424698
                   0897/546055

    За реклама във вестник „Черноморски фар“
    e-mail:  [email protected], [email protected]

    За реклама в Черноморски фар ONLINE
    e-mail:  [email protected]

    За въпроси, съобщения, писма, запитвания,
    предложения, сигнали и др.

    e-mail: [email protected]

    За забелязани нередности по сайта
    e-mail: [email protected]

    За връзка с репортерите: [email protected]

    Важно:
    При цитиране на части от материали от faragency.bg и при използване на цели текстове, позоваването на източника е задължително. Включването на връзки към публикации в изданието е свободно, а наличието му се оценява като израз на добро възпитание и колегиалност.

    Copyright 2014 Черноморски фар. Всички права запазени.